czwartek, 17 lipca 2008

Wielkopolskie drogi II

Kupiłem dzisiaj licznik rowerowy. Zamontowałem. Musiałem wypróbować. I wypróbowałem. Jeździłem trochę ponad dwie godziny.
Dystans: 22,77 km
Prędkość max.: 33,6 km/h
Prędkość średnia: 14,2 km/h
Czas jazdy (czyli kręcenia): 1h36

Zaczynamy!

Pisałem w marcu, że pojeździłbym rowerem po pewnej drodze (archiwum). Byłem tam dziś. Nic się nie zmieniło.

Niedaleko tego miejsca wypatrzyłem dwa żurawie. Udało mi się zrobić im zdjęcie, ale nie dałem rady zbliżyć się wystarczająco, aby nie używać zoomu cyfrowego (więc zdjęcie jest jakie jest). Przy okazji: święty Mikołaju, jeśli czytasz ten blog, to widzisz to zdjęcie - to dowód na to, że potrzebuję cyfrową lustrzankę z zoomem z prawdziwego zdarzenia. Zadowolę się jakimś Canonem EOS-em;)
Tapeta 1 - Dawno temu w trawie

Tapeta 2 - Dla kamieniarza
Tapeta 3 - Dla entomologa (czy ktoś wie co to za motyl?)

Tapeta 4 - Jesień idzie

Chcesz się ze mną przejechać?


Polecimy nad makami...


Ulica Piołunowa w Radojewie. Wieść gminna niesie, że tą drogą przechadzał się Napoleon Bonaparte, kiedy szedł na Moskwę. Podobno szukał tu terenu dogodnego do wydania bitwy.

Tapeta 5 - Dla drwala
PS Jeśli ktoś rzeczywiście chciałby której ze zdjęć w większym rozmiarze na tapetę, to proszę się nie krępować i pisać.

_________________________________________________________
Pora na sprawy mniej przyjemne. Kilkadziesiąt metrów od miejsca, w którym zrobiłem pierwsze zdjęcie, polactwo nielegalnie wyrzuca śmieci - także zawierający azbest eternit. Czy podejście ludzi do środowiska kiedyś się zmieni? W domu, na podwórku nienaganna czystość i porzundek, ale śmieci to do rowu lub lasu wywożą. Wstyd!

Jestem (byłem?) wędkarzem. Rozumiem, że wędkarz zabiera sporo rzeczy ze sobą nad rzekę (tutaj brzeg Warty). Ale jeśli jedzie z butelkami pełnymi, to czy to jest taki dla niego problem, aby te butelki (już puste) zabrać ze sobą z powrotem? Nie rozumiem.

Tutaj tylko apel. Nie znam przyczyn tego pożaru. Nie wyrzucajcie szkła do lasu, nie rzucajcie niedopałków gdzie popadnie!

2 komentarze:

Anonimowy pisze...
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
patriks pisze...

Motyl to Osadnik egeria (Pararge aegeria), samiec z resztą.