piątek, 16 listopada 2007

Akademik


Stacja Torcy, linia RER A. Tu wysiadam i jestem u siebie.
Station Torcy, RER ligne A. J'y descends et je suis chez moi.


Fasada południowa akademika. Na dole, w środkowej części widać kawałek wejścia.
La façade de sud de la résidence universitaire. En bas, au milieu on y voit l'entrée.

Pokój (łącznie z przedpokojem i łazienką) ma 18,57 m2. Ściany mają kolor brudnobiały. Poprzednia lokatorka (niejaka Linda) prawdopodobnie musiała odmalować je przed opuszczeniem, więc to zrobiła. Ale ponieważ sięgała ręką z pędzlem/wałkiem na wysokość 1,90 m, więc sciany są pomazane tylko do tej wysokości. Kiedy malowała, to nie odsunęła nawet łóżka od ściany, więc nad łóżkiem poziom farby jest trochę niżej. Ale nie narzekam. Przynajmniej zasłona prysznicowa jest niepodarta i nieobleśna.
La chambre (avec l'antichambre et salle de bain) a 18,57 m2. Les murs sont de couleur blanc sale.

Moja fura erasmusowa. Mon lit erasmusien.


Moja kuchnia (tzn. aneks kuchenny w pokoju).
Ma cuisine.


Moja łazienka. Po lewej widać zasłonę od prysznica.
Ma salle de bain.


Akademik - widok od ulicy i od stacji RER. Moje okno na czwartym piętrze zaznaczone jest czerwoną ramką.
Résidence univ. - la vue de la rue et de la station RER. Ma fenêtre se trouve au 4e étage et est marquée par l'encadrement rouge.

Na zdjęciach widać świeczki, bo przez pierwszy tydzień nie miałem jeszcze prądu. Musiałem indywidualnie podpisać umowę z EDF-em (coś jak Enea), żeby mi podłączyli. Energia elektryczna nie jest wliczona w czynsz za pokój.
Sur les photos on voit des bougies, parce que la première semaine je n'ai pas eu de l'électricité. Je devais signer le contrat avec EDF, pour qu'ils me branchent. L'énergie életrique n'est pas comprise dans les charges de l'appartement.

1 komentarz:

Ola pisze...

Ech, korzystaj z życia, ciesz się tym, co tam masz, bo potem pozostają tylko wspomnienia i nostalgia. Pozdrawiam serdecznie, ekssocratesówka z Łodzi

PS. Mój blog z pobytu na Socratesie i po nim (http://klagenfurtchen.blog.onet.pl)