poniedziałek, 3 listopada 2008

C'est fou!

Tak. To wszystko jest szalone. Rok temu bylem posrany, bo obawialem się dużych problemów w znalezieniu stażu w wydawnictwie. Z pomocą responsable de formation, która pracowala (i pracuje) w Nathanie skontaktowalem się z responsable de la maquette, z którą pracuje od 20 lat. W ten sposób, po spotkaniu kwalifikacyjnym (później dowiedzialem się, że byli również inni kandydaci, ale mieli za duże wymagania) zostalem przyjęty na staż do serwisu PAO (DTP) w departamencie Collèges-Lycées wydawnictwa Nathan. Staż trwal 2 miesiące i byl dość satysfakcjonujący. Chyba dla obydwu stron, bo jeszcze zaproponowano mi przedlużenie o 1 miesiąc, ale nie moglem - w marcu znów mialem zajęcia na uczelni. Na wszelki wypadek (czyli na wypadek, gdybym wrócil na Master 2), wstępnie zaklepalem sobie miejsce na ten rok.

Zaklepalem i do dzisiaj bylem prawie pewien, że wrócę do Nathana, do departamentu Collèges-Lycées. Responsable de la maquette napisala mi, że już się zapytala zwierzchności, czy będzie mogla w tym roku również przyjąć stażystę. A ja nawet jeszcze z nią nie zdążylem o tym porozmawiać.

Dzisiaj rano mialem zajęcia z Mise en page (hmm - koncepcja książki) z panią, która również pracuje w Nathanie, ale w departamencie Techniques. W ubieglym roku mieliśmy z nią zajęcia z typografii. Na początku zajęć podchodzi do mnie i pyta się, czy znalazlem już staż... Mówię, że chyba będę mial tam, gdzie ostatnio, a ona, że chętnie by mnie przyjęla na staż do siebie. Dodala, że w u niej więcej pracowalbym na okladkami i materialami promocyjnymi, a nie nad skladem wnętrza książek. Hmm, kusząca propozycja.

Rozmawialem potem z koleżankami z grupy i z Bieleckim. Wszyscy mi mówią, żebym spróbowal czegoś nowego. I chyba tak zrobię. Mam nadzieję, że nie będę żalowal. Tylko muszę jeszcze o tym napisać do Annie, responsable de la maquette, u której bylem poprzednio.
Będzie dziwnie - wrócę do Nathana, ale do innego departamentu, z kim innym będę chodzil na obiady do stolówki itd.

Ciekawe czy jako bardziej doświadczony stażysta, będę dostawal więcej pieniędzy niż w na poprzednim stażu?


Zdjęcie sprzed roku. Pierwszy raz przed siedzibą Nathana.

Brak komentarzy: